Predsjednik Uprave INA-e, Peter Ratatics, u izjavi za medije govorio je o modernizaciji riječke rafinerije koju je INA odlučila ugasiti riječku rafineriju na pet mjeseci zbog modernizacije u vidu izgradnje koking postrojenja za preradu teških ostataka nafte.
“U normalnom periodu za održavanje treba mjesec i pol, ali ne govorimo samo o običnom održavanju nego upravljamo i najvećim ulaganjem u povijesti riječke rafinerije, to je ulaganje od 4 milijarde kune, ovo je ozbiljan ulagački projekt”, izjavio je.
Kaže da su se za ovo pripremali dugo i da je to najkraći rok da se to obavi. Objasnio je i kako će se tijekom tog razdoblja nabavljati proizvodi.
“Većina proizvoda koje ćemo tada kupovati dolazit će sa Sredozemnog mora, već smo kontaktirali 14 plovila koji će ispotrručivati proizvode na obalu Hrvatske. Dakle, nećemo tada uvoziti iz Mađarske, a ako i budemo, na to će otpadati maleni dio”, kazao je Ratatics.
Riječani i političari iz Rijeke plaše se da će riječka rafinerija postati sljedeća sisačka rafinerija, odnosno da će doći do zatvaranja.
“Ja sam poslovni čovjek, predstavljam dioničarsku tvrtku i bilo bi mi vrlo teško obkasniti da će pri ulaganju od 4 milijarde kuna onda zatvoriti rafineriju. Ne vidim poslovni rezon iza toga. Ova će rafinerija biti još desetljećima nakon toga u funkciji”, istaknuo je Ratatics.
Osvrnuo se i na problem dobave na tržištu.
“Već smo sklopili ugovor s 14 plovila. To je većinom dizel porijeklom iz EU-a. Moramo naći izvore za dizel. Pokrenut ćemo s daljnim tenderima i počet ćemo s nabavom s mora”, naveo je Ratatics, a prenosi N1 Televizija.
















