Predsjednik uprave Jadrolinije, David Sopta, dao je Večernjem listu svoj prvi veliki intervju nakon nezapamćene tragedije koja se dogodila 11. kolovoza na trajektu “Lastovo” u luci u Malom Lošinju, a uslijed čega je brodska rampa usmrtila trojicu pomoraca.
Komentirajući tragediju, rekao je kako se iščekuju rezultati istrage koji će otkriti što se na trajektu “Lastovo” uistinu dogodilo.
“Ovakvo ozračje može otežati obavljanje redovnih poslova, no naši su zaposlenici profesionalci koji su i u trenucima krize naučeni svoj posao obavljati savjesno i odgovorno. Jadrolinija je funkcionalna, a promet se odvija redovito bez većih poteškoća. Unatoč nezapamćenom gubitku kolega, naši ljudi herojski, časno i požrtvovno nastavljaju obavljati svoj posao usred razdoblja maksimalnog opterećenja”, rekao je, te je još jednom obiteljima stradalih izrazio sućut.
Poručuje kako nije bježao od odgovornosti, dodavši kako je s ministrom Butkovićem i premijerom Plenkovićem razgovarao u više navrata otkako se dogodila tragedija. “Nije nam padalo na pamet polemizirati u javnom prostoru, prejudicirati ili se igrati s važnim informacijama u trenutku u kojem smo pripremali pogrebe trojice naših kolega pomoraca”, naglasio je.
Na pitanje smatra li se odgovornim za tragediju, kaže kako je njegov mandat uvijek na raspolaganju.
“Apsolutno prihvaćam moralni dio odgovornosti. Međutim, Jadrolinija je stabilna tvrtka s jasnom perspektivom, a stihijske odluke u ovom trenutku kompaniju mogu samo destabilizirati i dovesti u pitanje funkcioniranje strateške državne kompanije koja godišnje prevozi 12 milijuna putnika i 3,5 milijuna vozila te dnevno ima više od 600 isplovljavanja. Jadrolinija nije samo kompanija, ona je simbol pomorske Hrvatske, svakodnevna veza i život za više od 150 tisuća ljudi koji žive na hrvatskim otocima”, rekao je za Večernji.
O nesreći, kaže, može i želi pričati samo u okviru informacija s kojima Jadrolinija raspolaže.
“Nesreća se dogodila u vremenu između iskrcaja i ukrcaja u luci Mali Lošinj. Posada je radila uobičajene poslove prilikom boravka broda u luci, a u ovom slučaju to je bio pregled brtvene gume na pramcu broda uslijed čega je rampa pala. Nakon izvida rampa je hidraulički podignuta bez tehničkih problema u svoj prvobitni položaj. Istraga će pokazati uslijed kojih je nesretnih okolnosti došlo do tragedije”, objašnjava predsjednik Uprave Jadrolinije.
Za trajekt “Lastovo” kaže da je tehnički ispravan te se njegovo održavanje provodi u skladu s godišnjim planom tehničkog održavanja.
“Brod posjeduje sve valjane svjedodžbe i odobrenja koje izdaje priznata organizacija Hrvatski registar brodova te državna administracija. Od početka ulaska broda u flotu Jadrolinije redovito se obavljaju godišnji remonti i pregledi Lučke kapetanije prije svake sezone. Krajem prošle godine, obavljen je redovni godišnji remont u brodogradilištu Mali Lošinj. Pregled Lučke kapetanije obavljen je u lipnju 2024. godine te je potvrđena ispravnost svih brodskih sustava. Brodovi Jadrolinije također prolaze propisane procedure održavanja i testiranja sustava upravljanja sigurnošću”, dodaje.
Na pitanje o zastarjelosti flote odgovara kako flota Jadrolinije danas broji 57 brodova, od čega 12 katamarana, 39 trajekata, četiri klasična putnička broda te dva trajekta na međunarodnim linijama, što našu kompaniju ubraja među deset najvećih svjetskih putničkih brodara koji se bave obalnim linijskim pomorskim prijevozom. Pritom je najavio nove investicije u obnovu flote.
Cijeli intervju pročitajte na webu Večernjeg lista.
Komentiraj