Nacional: Jadrolinijin trajekt Kornati nema certificirane sajle za pramčanu rampu

Vilson Berisha/XPress

Hrvatski registar brodova (HRB) je 4. rujna proveo inspekcijski nadzor na Jadrolinijinom trajekt Kornati koji plovi na liniji Valbiska-Merag, prilikom kojeg su ustanovili novi nedostatak.

Trajekt ‘Kornati’ blizanac je ‘Mljeta’, trajekta na kojem su nedavno pukle noseće sajle te je pramčana rampa pala u more tijekom plovidbe prema Supetru. Naime, nadzor napravljen na trajektu Kornati utvrdio je da sajle – odnosno, čelična užad koju se postavlja na pramčanim rampama Jadrolinijinih trajekata kako bi ih po potrebi podizala i spuštala – uopće nisu certificirane.

Pala rampa trajekta ‘Mljet’, oglasili se iz Jadrolinije

To znači da sigurnosna čelična užad nema svjedodžbe i jamstva priznate tvrtke, proizvođača ili organizacije, za Nacional je izjavio stručnjak upoznat s provedenim postupkom, svjestan “mogućih teških posljedica za sigurnost plovidbe, brodova i sigurnost posada Jadrolinijinih trajekata”.

“Neslužbeno, na trajektu Mljet sajle su zadnji put promijenjene prije više od četiri godine. To je informacija iz izvora bliskih posadi broda”, kazao je Nacionalov sugovornik. Ništa od navedenog nije propisano postupcima SUS-a. Zna se samo da je dobavljač čeličnih sajli za Jadrolinijine trajekte tvrtka Eurocable Group d.o.o. iz Jakovlja, registrirana za proizvodnju ostalih elektroničkih i električnih žica.

“Iako je spomenuta tvrtka registrirana za proizvodnju kabela, ni nadzor HRB-a nije mogao utvrditi tko je proizvođač čeličnih sajli za pramčane rampe trajekata, odnosno, koja ih tvrtka proizvodi. Tako se ne zna ništa o kvaliteti i karakteristikama čeličnih sajli koje se postavljaju na brodove, ne zna se njihova izdržljivost, udovoljavaju li uvjetima manipulacije pramčanim rampama. Uzus o tome da se čelične sajle obavezno moraju mijenjati najkasnije svakih sedam godina, koliko je trajala originalna sajla postavljena u brodogradilištu, praktički ne postoji. Sajle se moraju mijenjati i kontrolirati što češće”, navodi sugovornik Nacionala, dodajući da su i izjave o sukladnosti dobavljača Eurocable Group bez ikakve vrijednosti.

Kornati su jedan od ‘blizanaca’ trajekta Mljet. Naime, 2014. godine završena su i isporučena Jadroliniji četiri istovjetna trajekta, proizvedena u brodogradilištu Uljanik u Puli. Radi se o trajektima Kornati, Brač, Krk i Mljet, koji svi imaju istovjetne karakteristike i način opreme. Naručeni su nekoliko godina ranije, dok je predsjednik Uprave Jadrolinije bio Slavko Lončar, zadnji predsjednik Uprave za čijeg je mandata nešto novih Jadrolinijinih trajekata sagrađeno u hrvatskim brodogradilištima.