Stranka Plavi grad održala je konferenciju za medije na lokaciji Mlinarska ulica 35 ispred Osnovne škole Ksavera Šandora Gjalskoga, na mjestu gdje je protekla 48 sata bilo jezero. Pritom su istaknuli kako gradska vlast reagira tek kad iz Plavoga grada sazovu presicu, pa su tako neposredno prije sat vremena došli s vozilima VIO-a i ispumpali vodu. Dodali su kako bi to mogla postati uobičajena praksa kako bi gradonačelnik Tomislav Tomašević barem malo popravio situaciju.
“Ovo bi bilo jako satirično da nije otužno i grozno, ali barem smo eto nešto napravili da Mlinarska ne pliva u vodi i da se roditelji i učenici osnovne škole mogu normalno kretati ispred svoje škole. Mi smo htjeli ovdje danas ukazati prije svega na jednu nevjerojatnu situaciju u Gradu Zagrebu koja je izazvana prije svega nesposobnošću aktualne Gradske uprave, a pogotovo onog segmenta u Zagrebačkom holdingu koji se zove Zagrebačke ceste. Trenutno na nekoliko desetaka mjesta u Gradu Zagrebu Zagrebačke ceste trebaju izvesti asfaltiranje, odnosno trebali su u proteklih nekoliko mjeseci. Radi se o asfaltiranju zatrpanih kanala ili dijelova cesta i oni to jednostavno zbog svoje neorganizacije, zbog svoje nesposobnosti i nefunkcionalnosti nisu u mogućnosti”, rekao je predsjednik stranke Plavi grad, Ivica Lovrić.
Naveo je primjer Mlinarske ulice, gdje je u dužini od 650 metara u srpnju ove godine zamijenjena plinska instalacija, a radovi su bili gotovi 01. kolovoza.
“Posao je izvodila neka tvrtka koja je na javnom natječaju dobila posao zamjene plinovoda, nakon čega nastupaju Zagrebačke ceste koje su to trebale asfaltirati. U normalnim uvjetima to asfaltiranje bi se izvelo u jedan, dva, najviše tri dana. Međutim od 01. kolovoza do danas, a danas je 04. listopada, do danas se nije napravilo ništa. I to nije samo u Mlinarskoj već na desecima mjesta u Gradu Zagrebu, počevši od Sesvetskog Kraljevca do Brezovice, od Podsuseda do Ivanje Reke. Na svim mjestima svugdje se čekaju Zagrebačke ceste”, istaknuo je Lovrić.
Ocijenio je da sad imamo apsurdnu situaciju.
“Kad netko od izvođača radova za Grad Zagreb dobije posao na natječaju on ima rokove, potpisan ugovor, ima naravno transparentne cijene jer ga je dobio na javnom natječaju. I tako je to završeno ovdje i u brojnim drugim ulicama, a kad nastupa gradska tvrtka kojom upravlja Tomašević i stranka Možemo za njih nema rokova, nema uvjeta, oni mogu kad stignu i ako stignu i što je najgore oni rade po preplaćenim cijenama , oni posao ne dobivaju na javnom natječaju nego ime se posao dodjeljuje i sa ekstremno visokim cijenama se pokriva gubitak Holdinga. On se time smanjuje ali ga ne mogu pokriti do kraja. Imamo dakle još i to prelijevanje novca iz gradskog proračuna”, dodaje Lovrić.
Što se tiče stanja u gradskim cestama, nastavlja Lovrić, ako gledamo statistički i odnosa Grada Zagreba prema zagrebačkim prometnicama, u Izvješću o izvršenju proračuna za prvih 6 mjeseci ove godine, kada je u pitanju ulaganje u Centar za upravljanje prometom, potrošeno je 1% sredstava.
“Od planiranih 3,5 milijuna eura potrošeno je 37.000 eura. U asfaltiranje i izgradnju novih cesta od planiranih 48 milijuna eura potrošeno je samo 8 milijuna eura. Govorimo o prvih 6 mjeseci ili nekih 17%. Prema tomu, tom dinamikom i tom sposobnošću i tom nefunkcionalnošću imamo ove rezultate koje vidimo i ovdje u Mlinarskoj ulici. Kada govorimo o ovom dijelu grada Zagreba događa se još jedan dodatni paradoks: od četiri prometna pravca iz podsljemenske zone u pravcu centra grada Zagreba zatvorena su tri, i to mjesecima. Zatvoren je Pantovčak jer se presporo i sa zakašnjenjem izvode radovi sanacije odrona, zatvoreno je Gornje Prekrižje i zatvorena je Mlinarska. Ostaje samo pravac Medveščak – Ribnjak s tim da i na tom pravcu ne voze tramvaji nego ih mijenjaju autobusi koji su nedostatnog kapaciteta. Ima ih barem upola manje nego što bi to bilo potrebno. Građanima podsljemenske zone ne preostaje ništa drugo nego da putuju automobilima ali umjesto 15-20 minuta oni sad putuju dva sata u jednom pravcu”, ističe.
Dodaje kako je upravo razgovarao s načelnikom civilne zaštite Podsljemena, koji kaže da je doista postoji ugrožena sigurnost i imovine, ali i sigurnost po živote građana podsljemenske zone.
“Jučer smo imali jednu tešku prometnu nesreću između šestina i Mihaljevca, gdje je teško stradao jedan naš sugrađanin isključivo zbog ovih gužvi u prometu. Za ponedjeljak u 10 sati, načelnik civilne zaštite sazvao je sastanak sa svim mjerodavnima kako bi se ova situacija pokušala donekle ublažiti. S druge strane imamo gradsku vlast, imamo upravu Holdinga koja apsolutno ne rade ništa, štoviše ono što rade zataškavaju, odnosno pokušavaju ovim ispumpavanjem vode jutros nekako ublažiti ovu situaciju, ali ona se ublažiti ne može”, upozorava.
Međutim, nastavlja predsjednik stranke Plavi grad, “bili bismo sretni da smo danas ovdje vidjeli strojeve koji ravnaju, nasipaju ili asfaltiraju, ali kao što se može vidjeti i 64-ti dan od kada je ovo trebalo biti asfaltirano ne događa se ništa”.
“Da živimo u nekakvim normalnim, demokratskim i transparentnim uvjetima sasvim sigurno Jurica Krleža, koji je direktor Zagrebačkih cesta, koji je potpuno nesposoban i nekompetentan – ne bi bio na tom mjestu. Odgovorna vlast bi ga smijenila. Međutim, kako je Tomašević još nesposobniji od njega, kako bi ga uopće i mogao smijeniti. Nažalost, to je nivo apsolutne nesposobnosti koja je trenutno na čelu Grada Zagreba, na čelu Zagrebačkog holdinga i na čelu Zagrebačkih javnih poduzeća. I naravno da ti podjednako nesposobni neće jedni druge smjenjivati, nego se međusobno štite”, zaključuje Ivica Lovrić.
OCIJENI TEKST