Vedran Morin/XPress

Objavljeno izvješće o tragediji na trajektu Lastovo

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture završilo je izvide pomorskih prekršaja koje je provodilo vezano uz nesreću trajekta “Lastovo”, koja se dogodila 11. kolovoza 2024. godine u Malom Lošinju, a u kojoj su pri padu pramčane rampe smrtno stradale tri osobe, dok je jedna osoba teže ozlijeđena.

Nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo je uputilo ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, a skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika.

Oleg Butković traži ostavku Davide Sopte

Cjelovito Izvješće o provedenim izvidima pomorskih prekršaja u predmetu pomorske nesreće trajekta “Lastovo” dostupno je na sljedećoj poveznici.

Tko je kriv za tragediju?

U kratkim crtama, predsjednik uprave Jadrolinije, David Sopta, zapovjednik broda ‘Lastovo’, Goran Đolonga, i sama Jadrolinija odgovorni su za nesreću na trajektu, slijedom koje su poginula tri člana posade, a četvrti je ozlijeđen. Nisu pronađeni elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda.

U zaključku Izvješća predlaže se pokretanje prekršajnih postupaka protiv Sopte, Đolonge i Jadrolinije.

Što piše u izvješću?

Nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo je ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja, a skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika. 

Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su: 

  • inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće, 
  • saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije, 
  • simulaciju rada pramčane rampe,
  • dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo,
  • provjeru sustava upoznavanja posade s brodom, 
  • provjeru sustava održavanja broda, 
  • provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova,
  • provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije,
  • dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.

Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva  zaključili su kako:

  • Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
  • zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.