Uprava Rijeka Gateway

U Rijeku stigle posljednje dvije STS dizalice

Na terminal Rijeka Gateway stigle su posljednje dvije STS (ship-to-shore) dizalice, čime je kompletirana ključna oprema na terminalu, a sam projekt izgradnje terminala je na otprilike 75 posto dovršenosti.

Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA te jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijedna ukupno 380 milijuna eura. Riječ je o projektu od iznimne gospodarske važnosti za riječku luku ali i šire jer se njegovom realizacijom Rijeci vraća status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe.

Peter Corfitsen, predsjednik Uprave Rijeka Gateway kazao je kako dolazak posljednje dvije STS dizalice predstavlja ključan trenutak u izgradnji terminala s obzirom na to da je opremljenost terminala dosegla 90 posto, a ukupan projekt je na otprilike 75 posto dovršenosti.

“Terminal će biti tehnološki najmoderniji u ovom dijelu Europe, uz poseban naglasak na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu”, kazao je Corfitsen.

U prvoj fazi, terminal će imati operativnu obalu duljine 400 metara, dubine 20 metara, godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 TEU te mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18.000 TEU. U drugoj fazi planirano je produljenje obale linije na 680 metara, čime će se godišnji prekrcajni kapacitet povećati na 1.055.000 TEU i omogućiti prihvat brodova kapaciteta do 24.000 TEU.

Projekt Rijeka Gateway već je otvorio 100 radnih mjesta, a očekuje se da će nakon puštanja u pogon terminal ukupno zapošljavati 300 ljudi, te neizravno stvoriti još puno više radnih mjesta u riječkoj regiji privlačenjem dodatnih investicija.

Dizalice nose imena poznatih Riječanki koje su zadužile Grad svojim postignućima, pa će prostor terminala, kada bude završen simbolično nositi naziv Trg snažnih žena Grada Rijeke.

“Rijeka Gateway terminal će biti i jedan od najodrživijih terminala jer će 95% opreme na terminalu biti električno, a energija će se dobivati isključivo iz obnovljivih izvora, čime ćemo doprinijeti očuvanju okoliša za buduće generacije. Svjetlosno će se zagađenje smanjiti kroz pametne sustave rasvjete a implementirana je tehnologija koje smanjuju buku, poput ‘soft landinga’ za kontejnere”, istaknula je Maja Borčić, komercijalna direktorica tvrtke Rijeka Gateway.

“Kada se zbroje sve investicije u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do brojke od oko 600 milijuna eura. U ovoj godini u Rijeci počinje s radom održivi „zeleni“ i tehnološki najnapredniji terminal u ovom dijelu Europe koji će riječkoj luci, riječkom prometnom pravcu i cijelom lučkom i prometnom sustavu Republike Hrvatske donijeti lidersku poziciju u sjevernom Jadranu i široj regiji”, izjavio je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

(Foto:Uprava Rijeka Gateway)