Danas je potpisan ugovor za radove na obnovi dionice željezničke pruge državna granica – Buzet – Sveti Petar u Šumi. Ugovor je potpisala HŽ Infrastruktura s izvođačem radova, tvrtkom Strabag. Dionica je duga 50 kilometara, a radovi su vrijedni 55 milijuna eura (+ PDV).
“Prisustvujemo svečanome potpisivanju ugovora koji predstavlja jednu trećinu obnove željeznice u Istri od ukupna 144 kilometra. Kada govorimo o obnovi željeznice i izgradnji infrastrukture na najvažnijim koridorima te nabavi novih vlakova, nalazimo se u investicijskome ciklusu u vrijednosti većoj od milijardu i pol eura. Najviše se financira iz EU-ovih fondova, ali i iz kredita Europske investicijske banke (EIB), iz čega se financira i ovaj projekt jer ne možemo sve lokalne i regionalne pruge financirati iz fondova. Kada govorimo o Istri, u izradi su i dvije studije, od kojih jedna uključuje elektrifikaciju postojeće željezničke infrastrukture, a druga spajanje s Primorsko-goranskom županijom, što uključuje novi tunel kako bi se željeznica u Istri povezala s Primorsko-goranskom županijom odnosno Mediteranskim koridorom i ostatkom Hrvatske”, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić, rekao je da će obnoviti kompletan gornji pružni ustroj, odnosno tračnice i pragove, skretnice, odvodnju, mostove i propuste, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački podsustav te podlogu na 21 željezničko-cestovnome prijelazu.
“Paralelno s ovim projektom izrađujemo studiju za modernizaciju i elektrifikaciju kompletne dionice od slovenske granice do Pule, a studija za dionicu od Lupoglava do Raše završena je. Uvrštavanjem pruga u Istri na sveobuhvatnu TEN-T mrežu otvaraju nam se vrata prema korištenju EU-ovih fondova. Kako u cijeloj RH tako i u Istri nema dijela pruge koji nije u nekoj od faza bilo radova bilo izrade dokumentacije bilo natječaja za radove”, dodao je.
Što se tiče spoja željeznica u Istri s ostatkom željezničke mreže u RH, HŽ Infrastruktura izradila je projektni zadatak i pripremila natječaj za izradu studijske dokumentacije koji će biti objavljen u travnju.
Saborski zastupnik Anton Kliman zahvalio se Vladi RH, posebno potpredsjedniku Vlade i ministru Butkoviću na razumijevanju intenzivnog pritiska za početak obnove naše istarske željeznice.
“Ovo me danas jako veseli i to je ono što cijelo vrijeme naglašavamo – da Istra zaslužuje bolju željeznicu, i to ne samo zbog putnika, već i radi socijalnog i demografskog koraka u revitalizaciji središnje Istre. Ako budemo imali modernu, ekološku, brzu i sigurnu željeznicu, neće biti potrebe za iseljavanjem iz središnje Istre u središta poput Pule i Buzeta, već će se moći sigurno i brzo stići do odredišta odnosno radnih mjesta”,rekao je Kliman.
Boris Miletić, istarski župan, smatra da kultura dijaloga nema alternative. “Zato me veseli potpisivanje ovoga ugovora. Znamo svi da je željeznica najprihvatljivija vrsta prometa, a početak revitalizacije željeznica u Istri velik je korak unaprijed, a osim željeznice, kada govorimo o suradnji s Vladom i Ministrom, treba istaknuti cestovnu infrastrukturu”, rekao je.
Radovi počinju za mjesec dana, a trajat će tri godine. HŽ Infrastruktura u Istri modernizira i 16 željezničko-cestovnih prijelaza na kojima ugrađuje polubranike i svjetlosno-zvučnu signalizaciju. Sedam prijelaza već je pušteno u rad.
Komentiraj