Plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje, odnosno LNG brod vratio se i vezao za terminal u Omišlju nakon ugradnje dodatnog modula za uplinjavanje u turskom brodogradilištu. Kapacitet hrvatskog LNG-a sada je udvostručen.
U isto vrijeme, europski ministri energetike i gospodarstva dogovorili su zabranu uvoza ruskog plina što znači da LNG postaje sve važniji faktor u Europi kad je riječ o grijanju, izvijestio je HRT.
Plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje, odnosno LNG brod, vratila se i ponovno vezala za terminal u Omišlju nakon što je u turskom brodogradilištu ugrađen dodatni modul za uplinjavanje. Time je kapacitet hrvatskog LNG-a udvostručen, a slijedi završno testiranje prije puštanja u puni rad.
“Povećan je sendout s terminala, koji sada iznosi 700 tisuća kubika na sat, dok je prije bio 450 tisuća kubika. Samim time kapacitet terminala raste s 3,9 na 6,1 milijardu kubičnih metara”, rekao je Ivan Fugaš, direktor LNG Hrvatska.
Hrvatska će imati plina za izvoz
Zahvaljujući tom povećanju, Hrvatska ne mora brinuti o opskrbi plinom – imat će ga i za izvoz.
“To je višestruko više nego što su hrvatske potrebe. Napravili smo to iz solidarnosti prema susjedima – Sloveniji i Mađarskoj – ali i zato da osiguramo energetsku sigurnost za LNG gotovo do Bavarske”, izjavio je Ante Šušnjar, ministar gospodarstva.















