S prvim danom 2025. godine naplaćivat će se male plastične vrećice u rolicama, koje se pretežno nalaze na odjelima voća i povrća u trgovinama ili na štandovima na placu.
Trgovci će morati osigurati da se vrećice nalaze na mjestima gdje se namjenski koriste, poput odjela za voće i povrće, te će na tim mjestima morati biti jasno istaknuta cijena vrećica. Neće biti dopušteno prodavati ih na blagajnama, a sama cijena vrećica nije propisana već će trgovci o njoj sami odlučivati. Od šest trgovačkih lanaca kojima smo poslali pitanje vezano uz visinu naplate, odgovor je stigao tek od tri, ali bez konkretnog iznosa koji planiraju uvesti od 1. siječnja.
Kaufland
“U svim Kaufland trgovinama prilikom vaganja svježeg voća i povrća kupcima nudimo 3 mogućnosti: korištenje naše odgovorne vrećice, plastične vrećice i opciju ‘bez pakiranja’.
Naime, kao međunarodni maloprodajni lanac podržavamo strategiju REset Plastic, međunarodnu strategiju za smanjenje plastike Grupe Schwarz. Stoga, naše odgovorne vrećice kupci mogu pronaći u svim trgovinama na Odjelu voća i povrća neposredno pokraj vage. Odgovorne vrećice moguće je višekratno koristiti, perive su i vrlo praktične, a njihovim korištenjem kupci direktno utječu na smanjenje nepotrebnog plastičnog otpada”.
Konzum
“U Konzumu podržavamo sve inicijative koje potiču smanjenje korištenja jednokratnih plastičnih vrećica te ukupno smanjenje plastičnog otpada, što je u skladu s ESG ciljevima naše kompanije.
Pripreme za implementaciju novog zakona koji podrazumijeva naplatu laganih vrećica za voće i povrće, a koji stupa na snagu 1. siječnja 2025., su u završnoj fazi te ćemo kupce na vrijeme obavijestiti o svim detaljima vezanim uz ovu novost u našim prodavaonicama.
Kupcima i dalje ostaje mogućnost nošenja vlastitih višekratnih vrećica, kao i kupnja voća i povrća bez vrećica”.
Lidl
“Lidl Hrvatska radi na uvođenju naplate plastičnih vrećica za voće i povrće te će biti spreman do 1.1.2025.
S obzirom na to da se u Lidlovim trgovinama voće i povrće važe na blagajni, kupac će moći uzeti željeno voće ili povrće bez ikakve ambalaže i staviti ga na blagajnu kako bi ga zaposlenici izvagali i naplatili. Ta je praksa u Lidlu već uobičajena.
Osim toga, Lidl Hrvatska već dulje vrijeme u prodaji ima višekratne mrežaste vrećice za voće i povrće, koje kupci plate jednom i koriste koliko god puta žele. Vrećice su od recikliranog materijala i perive u perilici odjeće”.
OCIJENI TEKST