Objava o mobingu u Obrtničkoj i tehničkoj školi Ogulin, kao i upozorenje pred otkaz koje je profesorica Valentina Ceranić dobila samo zato jer je viđena s novinarom na ulazu u školsku zgradu, izazvala je lavinu komentara i poruka podrške.
Podsjetimo, ravnateljica Zrinka Ceranić Jurković optužila je profesoricu Valentinu Ceranić, inače iznimno voljenu među učenicima, da je prekršila protokol jer je “u školu bez nadzora uvela i ostavila treću osobu” (više na linku).
MOBING U OGULINSKOJ ŠKOLI Profesorica Ceranić prijavila nepravilnosti, prijete joj izbacivanjem
Ravnateljica se referirala na dan kad je ta osoba, zapravo novinar, autor ovoga teksta došao u školu zbog informacija upravo radi sumnje u mobing. Pritom Ceranić Jurković nije odgovorila na naš upit jesu li jednako sankcionirane osobe koje su novinaru dozvolile ulazak u školsku zgradu. Štoviše, ravnateljica nije odgovorila na nijedan upit koji smo poslali na službenu adresu škole.
Na svojevrsni “ukor pred isključenje” reagirali su sadašnji i bivši učenici Valentine Ceranić, pa i njezini profesori kako bi joj izrazili javnu podršku. Više ovdje.
‘Mladi su prisiljeni trpiti negativnu atmosferu’
Izvori koji nam se javljaju unose novu sumnju u nepravilnosti na koje upozorava sve veći broj građana. Posebno su intrigantne tvrdnje da unutar Obrtničke i tehničke škole postoje dvije skupine profesora – oni bliski ravnateljici i oni koji nisu, pri čemu se potonji nalaze u nepovoljnom položaju.
“Postoje dvije skupine, oni koji su bliski ravnateljici i oni koji to nisu. Možete pretpostaviti koji od njih imaju loš tretman. Nažalost, profesori koji su visokokvalificirani, a i mladi, prisiljeni su podnositi takvu radnu atmosferu. A da ne spominjem sabotažu koju ravnateljica provodi kada je riječ o izletima razreda profesora s kojima nije u dobrim odnosima”, prepričava nam izvor iz školskih krugova koji je dobro upućen u sva zbivanja.
Ništa bolja situacija nije ni kad su u pitanju učenici.
“Glavna zbivanja su u zbornici, trač sobi. Ako se nekome na nešto požalite, postanete tema razgovora među pojedinim profesorima. Od tog trenutka učenici postanu izolirani”, kaže naš sugovornik, potvrđujući pritom slične tvrdnje drugih izvora. Također, kriteriji za školska natjecanja i izbor učenika generacije, prema riječima naših sugovornika, ili ne postoje ili su potpuno netransparentni.
Nadležne institucije trebaju žurno reagirati
Sustavno ignoriranje prijava i nedostatak transparentnosti u odlučivanju unutar škole ozbiljno narušavaju povjerenje učenika i zaposlenika u instituciju koja bi trebala biti sigurno i podržavajuće okruženje za rad i učenje. Kada se nepoštene prakse, favoriziranje i represivne mjere nad zaposlenicima koji izraze neslaganje postave kao norma, otvara se prostor za daljnju degradaciju radne atmosfere i kvalitete obrazovanja.
Neprihvatljivo je da pojedinci trpe posljedice zbog pokušaja ukazivanja na nepravilnosti, umjesto da se takvi problemi rješavaju kroz otvoren i konstruktivan dijalog. Transparentnost u radu škole, pravedni kriteriji pri donošenju odluka te ravnopravnost svih profesora i učenika ključni su za zdravo obrazovno okruženje.
Nadležne institucije trebale bi žurno reagirati kako bi se spriječilo daljnje urušavanje profesionalnih i etičkih standarda u ovoj školi.
Komentiraj