Kandidatkinja stranke Javno Dobro za gradonačelnicu, Silvija Kocijan, u jeku predizborne kampanje prozvala je Društvo “Lošinj usluge” u vlasništvu Grada Malog Lošinja, jer smatra da ono djeluje netransparentno, neučinkovito i štetno za gradski proračun.
Priopćenje kandidatkinje Kocijan prenosimo u nastavku, u cijelosti.
“Lošinj usluge doo, bivši Lošinj parking, gradska je tvrtka čiji rad nitko nije ozbiljno propitkivao, mada je to davno trebalo napraviti. Tvrtka se bavi naplatom gradskih parkinga i odnedavna sve više i građevinskim radovima. Prihode ostvaruje isključivo od naplate gradskih parkinga i od Grada Mali Lošinj. U razdoblju od početka 2022. dosad, Grad Mali Lošinj platio je 2,8 milijuna eura. U posljednje tri godine ostvaren je prihod od naplate gradskih parkinga u iznosu većem od 2 milijuna eura.
Nitko ne zna po kojim cijenama i za koje radove Lošinj usluge naplaćuje Gradu, jer posao ne dobiva putem javnog natječaja, nego osobnim dogovorom. Od ostvarenih prihoda od naplate gradskih parkinga Grad Mali Lošinj da sada nije dobio niti jednog jedinog eura. Da se radi o ozbiljnim iznosima govori činjenica da Lošinj usluge naplaćuje parkinge već devetnaest godina. Što je Grad od toga imao? Ništa!
Da je Grad Mali Lošinj naplatu parkinga koncesionirao, tada bi imao prihode barem od koncesijske naknade. Da je naplatu obavljao sam Grad, tada bi imao veće proračunske prihode godišnje za skoro milijun eura. A za milijun eura godišnje Grad može izgraditi i deset stanova.
Zanimljiv je podatak da su Lošinj usluge za svoje potrebe i za svoje kadrove izgradili više stanova nego Grad Mali Lošinj u zadnja dva mandata, podatak koji nameće pitanje svrhe ove gradske tvrtke i takvog međusobnog odnosa. Takva gradska tvrtka nije ni od kakve koristi građanima Malog Lošinja, dapače ima štetne učinke na gradski proračun.
Postoji također i ozbiljan problem zakonitosti u upravljanju Lošinj uslugama. Tako su Lošinj usluge izgradile novu poslovnu zgradu kreditom banke za koji su morali dobiti suglasnost skupštine odnosno gradonačelnice, a gradonačelnica je prema Statutu o tome morala obavijestiti Gradsko vijeće. O tome Gradsko vijeće nikad nije obaviješteno niti raspravljalo.
Lošinj usluge ostvaruju dobit i to ne zbog toga jer su dobro vođena tvrtka, već zato što su u poziciji monopola naplatom gradskih parkinga i izvođenjem radova za Grad bez natječaja i ikakvih kontrola. Iako ostvaruju u nekim godinama i znatnu dobit, Lošinj usluge Gradu Mali Lošinj nisu uplatili nikad niti jedinu kunu ni euro dobiti.
Ono što je najnakaradnije i što govori o tome kako se vodi ovaj Grad jest činjenica da odluku o tome da dobit neće isplaćivati donosi uprava društva, a ne skupština, odnosno vlasnik, kako to propisuje zakon. Uprava Lošinj usluga, tvrtke u vlasništvu Grada, koja ostvaruju dobit na gradskim resursima, sama odlučuje da neće isplaćivati dobit Gradu Mali Lošinj. Kakva je to vlast i kakva je oporba koja to dozvoljava?!
Lošinj usluge su trgovačko društvo koje parazitira na resursima Grada Malog Lošinja, na gradskoj imovini i proračunu, i pritom stvara svom vlasniku oportunitetni trošak milijunske vrijednosti svake godine. I tako godinama.
Zašto se to dozvoljava, zašto vlast to podržava i na koncu zašto to oporba ne problematizira? Odgovor je da vlast od toga ima koristi, a jedna vidljiva je što su Lošinj usluge inkubator HDZ-ovih glasača, i da je dosadašnja oporba jednostavno nesposobna i nije u stanju uočiti štetne postupke vlasti. Ozbiljna oporba zasigurno ne bi dozvolila ovo parazitiranje Lošinj usluga na gradskim resursima koje u konačnici stvara ozbiljnu klijentelističku mrežu koja oštećuje Grad Mali Lošinj i održava na životu lošu vlast.
Moć da se taj štetan odnos prekine je na biračima na predstojećim izborima. Kao kandidatkinja za gradonačelnicu i stranka Javno Dobro ćemo se boriti da se javna dobra, a to su i gradska parkirališta i gradski proračun, koriste u javnom interesu, a ne interesu vlasti i njenih klijenata”, navela je Silvija Kocijan (JD).
Komentiraj