Građanska inicijativa Spasimo Kozjak i Kaštela, uoči sjednice Županijske skupštine splitsko-dalmatinske, održala je konferenciju za novinare upravo zato jer je, kako kažu, upravo ta skupština političko tijelo koje ima ingerenciju za provođenje projekta Tunel Kozjak.
Pritom su predstavili svoje zahtjeve:
- Zaustavljanje izvođenja radova i revidiranje projekta;
- Sazivanje tematske sjednice Županijske skupštine S-D županije uz mogućnost sudjelovanja javnosti i raspravu na temu ovog projekta;
- Dostavljanje izvješća o postupanju nadležnih inspekcija temeljem podnesenih prijava od strane GI Spasimo Kozjak i Kaštela, a povodom nelegalnih radova tijekom vikenda 28./29.09.2024. na području Kaštel Gomilice i izvješća o pokretanju pravnih radnji prema počiniteljima.
Nakon cijelog niza pismena koje su uputili gradskim i županijskim vijećnicima, gradonačelniku Kaštela, županu S-D županije, ministarstvima i premijeru, ostali su bez odgovora i pojašnjenja vezanih za ovaj projekt od strateške važnosti za RH.
“U posljednjih mjesec dana, radilo se na Kozjaku nasilno, mučki i protupravno. Otimačina i devastacija privatne imovine je započela i to od strane državne vlasti. Zapitajmo se u kakvoj pravnoj i demokratskoj državi živimo, kada se državna vlast prvenstveno ne pridržava zakona i pri tome uništava privatno vlasništvo”, pitaju se.
Upadanje u privatno vlasništvo, nezakoniti radovi na državnom zemljištu, neobaviještenost lokalnog stanovništva o otkupu njihovih zemljišta ukazuju samo na neke nepravilnosti na kojima se temelji projekt izgradnje Tunela Kozjak, poručuju. Dodaju kako nitko iz Hrvatskih cesta, koje su nadležne za ovaj projekt, još nije stao pred ljude i razgovarao s njima, ponudio im uvjete otkupa.
“Hrvatske ceste, i same to tvrde, još nemaju osiguran novac za otkup i izvlaštenje privatnih parcela, a niti izrađen elaborat parcelizacije trase. I bez toga, radovi su započeti”, naglašavaju iz Inicijative.
Također traže raspravu na tematskoj sjednici Županijskog vijeća:
- želimo promjenu trase jer ova trasa ne predstavlja Novi ulaz u Split, nego ulaz u Kaštela;
- želimo prometno rješenje koje će riješiti prometne probleme Splita, Solina i Kaštela, a ne ih dodatno stvarati;
- želimo transparentne informacije o projektu koji je od strateške važnosti za RH i odgovor na pitanje da li su troškovi otkupa zemljišta i cjelokupnog projekta veći od potencijalne koristi za lokalnu zajednicu i za Republiku Hrvatsku.
“Znamo da studija gospodarske isplativosti nije ni mogla biti izrađena jer je sveukupni trošak projekta nepoznat, a sve će to plaćati građani Hrvatske. I na kraju, ali ne manje bitno, želimo održivost lokalnog načina života i načina privređivanja lokalnih ljudi kroz ekološku i tradicionalnu poljoprivredu, očuvanje privatnog vlasništva te zaustavljanje daljnje devastacije prirode i okoliša”, poručuju iz Odbora Građanske inicijative.
OCIJENI TEKST